Program lojalnościowy Costa Coffee

Program lojalnościowy Costa Coffee

Stworzyliśmy dedykowaną platformę lojalnościową dla firmy Costa Coffee.

Costa Coffee Polska S.A. jest polskim operatorem jednej z największych na świecie sieci kawiarni.  Obecnie brytyjska sieć posiada ponad 3 000 kawiarni w 30 krajach, z których około 1800 jest zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii. Bariści Costa Coffee to osoby, które nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje i szlifują umiejętności. Aby to osiągnąć biorą udział w cyklicznych Akademiach Kawowych. Najlepsi bariści uczestniczą w międzynarodowym konkursie Barista of the Year, który organizowany jest nieprzerwanie od 2006 roku.

 

Zadania i cele

 

Głównym założeniem projektu było stworzenie dedykowanej platformy obsługującej program lojalnościowy. Dla zwiększenia komfortu użyteczności konsumenci otrzymali dostęp do funkcjonalności z poziomu aplikacji mobilnej oraz strony internetowej. Zaprojektowany system miał za zadanie zastąpienie używanych do tej pory plastikowych kart oraz podniesienie atrakcyjności programu.

 

 

 

Dedykowany system do obsługi programu lojalnościowego umożliwiający skuteczną obsługę szeregu transakcji dziennie.

 

 

 

Nowa platforma daje możliwość przeniesienia wcześniej zdobytych punktów przez uczestników starego programu. Zarejestrowani użytkownicy mogą zbierać wirtualne „ziarenka kawy”, a następnie wymieniać je na vouchery na napoje. Zgodnie z zasadami programu - jedno ziarenko za dowolny produkt objęty promocją. Nagrody można odbierać za pomocą QR kodu, który generuje się automatycznie w aplikacji mobilnej.

 

Administratorzy zarządzający systemem magą tworzyć własne promocje, kupony zniżkowe od partnerów, vouchery na produkty sezonowe, wyznaczać happy hour lub przydzielać klientom nagrody specjalne np. z okazji ich urodzin. Poza klientami z programu mogą również korzystać pracownicy kawiarni.

 

Dodatkowo administratorzy mają możliwość tworzenia dedykowanych promocji w oparciu o zgromadzone dane i parametry dotyczące aktywności uczestników programu. Przykładem może być wyodrębnienie klientów, którzy w danym okresie często odwiedzają kawiarnie i nagrodzenie ich specjalną promocją. Funkcjonalność ta umożliwia również przesłanie kuponów rabatowych, jako zachętę do odwidzenia kawiarni, osobom, którzy już dawno się w niej nie pojawiły. System pozwala na dowolne targetowanie promocji oraz aktywowanie klientów w zależności od grupy wiekowej, np. uczniowie lub studenci.

 

Platforma obsługująca program lojalnościowy została zintegrowana z kasami fiskalnymi kawiarni. Takie rozwiązanie zapewnia odpowiednie naliczanie punktów oraz rabatów uczestnikom programu.

 

Do realizacji projektu wykorzystaliśmy m.in. platformę .NET Core, która wspiera budowę aplikacji, a także bibliotekę Vue.js do projektowania interaktywnych modułów stron internetowych. Budowę oprogramowania oparliśmy na praktyce programistycznej – Continuous Delivery. Umożliwia ona publikację i aktualizację software’u w dowolnym momencie na środowisku produkcyjnym.

 

Nasz zespół zapewnia ciągłe wsparcie techniczne dotyczące systemu, który obsługuje program.

 

Główne korzyści dla klienta:

 

  • Prosty w obsłudze program lojalnościowy,
  • Przeniesienie zebranych punktów uczestników starego programu,
  • Podział na grupy wiekowe użytkowników oraz tworzenie specjalnych promocji,
  • integracja z systemem kas fiskalnych,
  • zawartość platformy dostępna na aplikacji mobilnej oraz w portalu internetowym,
  • wsparcie techniczne w obsłudze programu.

Klienci o nas

  • Współpracę z Ideo oceniamy bardzo dobrze, a wdrożone przez firmę rozwiązania traktujemy jako w pełni odpowiadające naszym potrzebom.
    MACIEJ KOWALEWSKI, Szef Marketingu thyssenkrupp Materials Poland
  • Portal spełnia nasze oczekiwania, stanowiąc jednoczenie spójny element strategii biznesowej naszej firmy. Uważamy firmę Ideo za rzetelnego kontrahenta i godnego polecenia partnera biznesowego.
    SONIA KONDRATOWICZ, Dyrektor ds. Cyfrowego Rozwoju Biznesu, Medicover Polska
  • Firma Ideo wykazała się sumiennością i profesjonalizmem podczas wszystkich etapów współpracy.
    KAMIL KIRKER, Członek Zarządu Farmacol

Jak możemy Ci pomóc?

Jak możemy ci pomóc?

* Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Ideo Sp. z o. o., w celu odczytu i ewentualnej odpowiedzi na korespondencję przesłaną za pomocą formularza kontaktowego. Jednocześnie oświadczam, iż zapoznałam/em się z

klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Ideo Sp. z o.o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ideo Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie (35-234), przy ul. Nad Przyrwą 13.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem odo@ideo.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu odczytu i ewentualnej odpowiedzi na korespondencję przesłaną za pomocą formularza kontaktowego na podstawie art. 6 ust 1 lit. b oraz lit. f RODO.
  4. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do odpowiedzi na korespondencję, a w przypadku, gdy na jej podstawie zostanie wszczęta procedura ofertowania i/lub zawarta umowa na wykonanie usług, wówczas przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat (art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO).
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, [jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody: prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem].
  7. Jeśli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. W razie niepodania danych osobowych, nie będzie możliwa odpowiedź w sprawie opisanej przez Panią/Pana w formularzu kontaktowym.
  9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

 

Zgodnie z art. 21 ust. 4 RODO informuję, iż przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących Pani/Panu danych osobowych. Sprzeciw należy złożyć inspektorowi ochrony danych, którego dane kontaktowe wskazane są w pkt 2. Zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO, składając sprzeciw, należy wskazać jego przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją.