Platforma e-commerce B2B i implementacja Pimcore

Platforma e-commerce B2B i implementacja Pimcore

Postawiliśmy na rozwiązania, które mają za zadanie wspierać działania e-commerce w modelu B2B. Oprócz tego wykonaliżmy implementację z Pimcore.

Air-Com Pneumatyka-Automatyka jest producentem oraz dystrybutorem części i urządzeń pneumatyki siłowej. Firma posiada jedną z najszerszych ofert produktowych na polskim rynku, liczących ponad 400 tys. artykułów. Jest to firma wyróżniająca się wszechstronnością, ponieważ jej profil obejmuje usługi sprzedażowo-produkcyjno-usługowe. Obecnie posiada 3 oddziały stacjonarne, przedstawicieli na obszarze całego kraju oraz współpracuje ze strategicznymi partnerami handlowymi.

 

 

Zadania i cele

 

Air-Com Pneumatyka cały czas rozwija obszar sprzedaży internetowej, aby w pełni dostosować swoją ofertę do potrzeb klientów.

 

Głównym celem projektu było zaprojektowanie oraz wdrożenie rozbudowanej platformy zakupowej B2B. Dodatkowo na potrzeby Klienta została wdrożona platforma Pimcore odpowiadająca za skuteczne zarządzanie katalogiem produktów. Sklep internetowy Air-Com Pneumatyka dysponuje ponad 400 tys. produktów podzielonych na ok. 40 kategorii głównych. Wszystkie atrybuty oraz cechy każdego artykułu są pobierane z Pimcore, a następnie wyświetlane na platformie e-commerce Klienta.

 

 

 

Skuteczne wsparcie sprzedaży internetowej Air-Com Pneumatyka, to połączenie platformy B2B/B2C z systemem Pimcore.

 

 

 

Projekt funkcjonalny powstał w oparciu o wykonaną analizę przedwdrożeniową. Pod uwagę wzięliśmy wszystkie potrzeby i oczekiwania Klienta oraz współpracujących z firmą kontrahentów. Na podstawie zebranych informacji został wdrożony rozbudowany sklep internetowy B2B, którego budowa została oparta o naszą autorską platformę Edito CMS. Dodatkowo wdrożona została platforma Pimcore, która usprawniła i ujednoliciła zarządzanie asortymentem oraz danymi produktowymi. Zaimplementowana platforma została dodatkowo zintegrowana z platformą e-commerce Klienta.

 

Sklep został zaprojektowany w sposób, który umożliwia intuicyjne, szybkie i praktyczne poruszanie się po nim. Aby zrealizować ten cel została wdrożona inteligentna wyszukiwarka oparta o mechanizm Elastic Search. Posiada ona funkcje, takie jak m.in.:

 

  • Automatyczne uzupełnianie nazw produktów.
  • Sugestie odpowiedzi dotyczące kategorii produktów.
  • Wyszukiwanie po nazwie lub kodach produktów (SKU).
  • Wyszukiwarka uwzględnia błędy ortograficzne oraz literówki.

 

Kolejna ważna i praktyczną funkcją, która została wdrożona jest możliwość szybkich zakupów. Jest ona skierowana do Klientów, którzy nie mają czasu na przeszukiwanie dużej ilości kategorii produktowych. Szybkie zamówienie można złożyć na trzy sposoby:

 

  1. Dodając do koszyka artykuły po nazwie lub kodzie (SKU),
  2. Wczytać plik, w którym znajduje się zamówienie w formacie .txt, .xls lub .csv,
  3. Kopiując i wklejając symbole produktów.

 

Boczne menu, zawierające kategorie produktów zostało stworzone w formie funkcjonalnego drzewa, które umożliwia jego rozwijanie oraz przewijanie. Dzięki takiemu układowi użytkownik jest w stanie w łatwy sposób dotrzeć do poszukiwanej kategorii. Dodatkowo sklep zawiera rozbudowaną listę produktową oraz funkcję umożliwiającą zbiorcze zakupy. Odbywa się to w bardzo prosty sposób poprzez zaznaczenie konkretnego produktu, określenie ilość oraz dodanie wszystkich sztuk do koszyka.

 

Platforma e-commerce B2B została zintegrowana z systemem Subiekt GT, który już wcześniej funkcjonował u Klienta. Dzięki temu automatyzacji uległa część dotycząca tworzenia i aktualizacji profili kontrahentów, a także sporządzanie zamówień. Zaimplementowany system mechanicznie generuje zamówienia czy faktury. Kolejną funkcją dostępną po integracji jest umożliwienie administratorowi ustawienie dedykowanych cen dla stałych klientów. Platforma zakupowa automatycznie pobiera grupy rabatowe z Subiekt GT. Dzięki temu kontrahenci z konkretnej grupy mają w sklepie dostęp do cen i rabatów im przysługujących.

 

Sklep internetowy został również zintegrowany z API GUS. Połączenie to umożliwia automatyczną weryfikację firmy w bazie GUS. Rozwiązanie takie pomaga pracownikom w szybszej obsłudze zamówień, co ma wpływ na obniżenie czasu dostawy zakupionych produktów.

 

Platforma została zintegrowana również z:

 

  • Narzędziami marketingowymi i analitycznymi Google,
  • Systemem Freshmail - e-mail marketing,
  • Platformą do obsługi płatności – Przelewy 24.

 

E-sklep dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki, dlatego użytkownicy mają możliwość szybkiego oraz bezproblemowego złożenia zamówienia z każdego urządzenia. Dzięki temu można zmawiać z każdego miejsca, co pozwala na znaczne skrócenie czasu dostawy.

 

Główne korzyści dla klienta:

 

  • Innowacyjny oraz w pełni zintegrowany system platformy sprzedażowej B2B
  • Pimcore umożliwiający sprawne zarządzanie informacją produktową
  • Elementy pomagające w sprzedaży B2B
  • Prosty design oraz dostosowanie strony do wielkości okna przeglądarki
  • Szybsza analiza danych oraz uproszczone raportowanie.

Klienci o nas

  • Współpracę z Ideo oceniamy bardzo dobrze, a wdrożone przez firmę rozwiązania traktujemy jako w pełni odpowiadające naszym potrzebom.
    MACIEJ KOWALEWSKI, Szef Marketingu thyssenkrupp Materials Poland
  • Portal spełnia nasze oczekiwania, stanowiąc jednoczenie spójny element strategii biznesowej naszej firmy. Uważamy firmę Ideo za rzetelnego kontrahenta i godnego polecenia partnera biznesowego.
    SONIA KONDRATOWICZ, Dyrektor ds. Cyfrowego Rozwoju Biznesu, Medicover Polska
  • Firma Ideo wykazała się sumiennością i profesjonalizmem podczas wszystkich etapów współpracy.
    KAMIL KIRKER, Członek Zarządu Farmacol

Jak możemy Ci pomóc?

Jak możemy ci pomóc?

* Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Ideo Sp. z o. o., w celu odczytu i ewentualnej odpowiedzi na korespondencję przesłaną za pomocą formularza kontaktowego. Jednocześnie oświadczam, iż zapoznałam/em się z

klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Ideo Sp. z o.o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ideo Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie (35-234), przy ul. Nad Przyrwą 13.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem odo@ideo.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu odczytu i ewentualnej odpowiedzi na korespondencję przesłaną za pomocą formularza kontaktowego na podstawie art. 6 ust 1 lit. b oraz lit. f RODO.
  4. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do odpowiedzi na korespondencję, a w przypadku, gdy na jej podstawie zostanie wszczęta procedura ofertowania i/lub zawarta umowa na wykonanie usług, wówczas przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat (art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO).
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, [jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody: prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem].
  7. Jeśli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. W razie niepodania danych osobowych, nie będzie możliwa odpowiedź w sprawie opisanej przez Panią/Pana w formularzu kontaktowym.
  9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

 

Zgodnie z art. 21 ust. 4 RODO informuję, iż przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących Pani/Panu danych osobowych. Sprzeciw należy złożyć inspektorowi ochrony danych, którego dane kontaktowe wskazane są w pkt 2. Zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO, składając sprzeciw, należy wskazać jego przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją.